ההודעות אינן זמינות לצפייה לאורחים.
הירשמו או התחברו לפורום כדי שתוכלו לצפות בהן.
פורוםשטיין אינו מייצג את מכון פוירשטיין ואינו מתיימר להציג את השיטה.
כל הנכתב כאן הוא כפי הבנת הכותבים בלבד, ולשם התייעלות ביישום השיטה בפועל.
לתשומת לב הכותבים! אין לצטט תוכן לימודי או אחר באופן הפוגע בבעל התוכן.

אתגר הפונקציות #1: פונקציות 'תפיסה מעורפלת ומטושטשת', 'ריסון אימפולסיביות'. שלב ה'קלט'

כאן יעלה אי"ה מידי שבוע אתגר להבאת דוגמאות רלוונטיות לפונקציות.
שלח תגובה
מנהל הפורום
מנהל האתר
הודעות: 59
הצטרף: ב' יולי 28, 2025 10:38 pm

אתגר הפונקציות #1: פונקציות 'תפיסה מעורפלת ומטושטשת', 'ריסון אימפולסיביות'. שלב ה'קלט'

שליחה על ידי מנהל הפורום »

והנה אנחנו מתחילים...

יש להביא דוגמאות וסיטואציות שהפונקציות 'תפיסה מעורפלת ומטושטשת וגורפת', ו/או 'ריסון אימפולסיביות' בשלב ה'קלט' באות בהן לידי ביטוי.

הדוגמאות יכולת להיות מהגמרא או מחיי היום יום.

בהצלחה לכולם.
יונה קלפהולץ
הודעות: 27
הצטרף: ד' יולי 30, 2025 10:58 pm

Re: אתגר הפונקציות #1: פונקציות 'תפיסה מעורפלת ומטושטשת', 'ריסון אימפולסיביות'. שלב ה'קלט'

שליחה על ידי יונה קלפהולץ »

והנה דוגמא טרייה מהבוקר.

עמדתי בתחנה כדי להגיע לאנשהו,
ובדקתי אלו מהקווים העוברים שם יגיעוני ליעד.

והגעתי למסקנא שכמה קווים רלוונטיים בשבילי, ביניהם קו 65.

סקרתי את הצג בתחנה והוא עדכן אותי שקו 65 נכנס לתחנה.

והנה באופק בא הלוך ונסוע התחנה הקו המדובר,
וכשהוא מגיע ואני רואה שהוא אכן קו 65 עליתי עליו בחדווה רבה.

והנה כאשר הוא מגיע לפנייה - אחד מפניותיו - והנה הוא פונה לו לרחוב אחר, לא זה הצפוי.
ואני עומד ומשתומם ואהיה כמחריש לו לדעת ההצליח ה' דרכי ושעליתי על האוטובוס הנכון.

חישבנתי חשבונו של עולם וסברתי שמכיון שאני מכיר את הקו הזה רק ברמה מסויימת ומכיון שהרחוב אליו הוא פנה מתחבר בסופו ליעדי,
כנראה שאינני מודע היטב לסיבוביו ותחנותיו.

אני עומד על המשמר לראות אם הוא פונה ליעדי והנה הוא עובר הלאה לרחוב אחר הרחק הרחק מידעי הנכסף.

זה כבר היה יותר מידי ומיד צלצלתי פעמונה, והנה הוא גם לא עוצר כל כך מהר, יען תחנותיו פזורות הן הנה והנה, ובלתי קרובות הן.

עד שכבר ירדתי הרחק כמה וכמה רחובות מיעדי,

אני מסתכל על מספר הקו לראות מה נעשה כאן.
ואני רואה שמדובר בכלל בקו 66,
מה שבעצם אומר ש - כאשר בדקתי כאשר הקו התקרב לתחנה בדקתי בצורה מטושטשת ולא חדה, ולא שמתי לב שזה 6 ולא 5,
והתוצאה הייתה לימוד לקח לפעם הבאה... צורך ללכת רגלי רבע שעה בשמש, והמסתעף.
---
אגב עד כאן היה דוגמא לתפיסה מטושטשת ב'קלט',
אבל אם לא הייתי בודק כלל כשהאוטובוס התקרב לתחנה איזה קו הוא, והייתי מסתמך על הצג שאומר שקו 65 מתקרב לתחנה (וכמובן טועה ועולה על קו 66), זה היה בעיה בריסון אימפולסיביות, כלומר הייתי מסתפק עם חלק מהנתונים ולא אוסף את כל הנתונים הרלוונטיים. אבל זה עדיין לא קרה לי...

כל טוב ובהצלחה רבה.
משה גולדברג
הודעות: 16
הצטרף: ב' אוגוסט 25, 2025 8:08 am

Re: אתגר הפונקציות #1: פונקציות 'תפיסה מעורפלת ומטושטשת', 'ריסון אימפולסיביות'. שלב ה'קלט'

שליחה על ידי משה גולדברג »

כמה דוגמאות לפונקציית תפיסה מעורפלת/מטושטשת/גורפת

דוגמה 1 – בבא קמא: ארבעה אבות נזיקין
תלמיד אומר:
"כל הנזקים זה אותו דבר – אם מישהו הזיק, הוא חייב לשלם."
בעיה בקלט:
התלמיד לא מבדיל בין שור, בור, מבעה והבער. מבחינתו כולם "נזק", בלי הבחנה בין סוגי האחריות.

דוגמה 2 – בבא מציעא: שניים אוחזין בטלית
תלמיד אומר:
"מי שתופס משהו – זה שלו."
בעיה בקלט:
התלמיד לא הבחין בין מצב ששניים תופסים יחד לבין מצב שאחד תפס קודם, ולא שם לב לדרישת השבועה.

דוגמה 3 – סנהדרין: עדות
תלמיד אומר:
"אם יש עדים – תמיד מאמינים להם."
בעיה בקלט:
קלט גורף: התלמיד לא מבדיל בין עדות כשרה לפסולה, בין שני עדים לעד אחד, או בין קרובים לזרים.

בהצלחה.
שלח תגובה